dåliga vanor

Kort dag idag, vaknade halv 12 för jag började skolan klockan 1. Hade en lektion och sen for jag på stan med Tina. Mina planer för ikväll är framförallt att städa, lär väl bli en hel del ligga-i-sängen-tid också, sköööönt.
 
Har också med hjälp av mina vänner kommit fram till att jag är socialt efterbliven. Finns nog bara enstaka personer (på riktigt, man kan typ räkna dom på en hand) som jag verkligen känner mig bekväm med att t.ex. ringa. Jag är verkligen inte blyg och jag har absolut inga problem med att prata med folk egentligen. Jag hatar bara att ta första steget. Det är sällan jag tar upp kontakten med en person jag inte känner, halv känner eller faktiskt känner, utan jag väljer istället för att strunta i det och låta dom komma till mig. Gör dom inte det nä då varar inte den vänskapen länge. Detta är absolut inte för att jag inte tycker om personen. Jag kan verkligen gå och tänka i flera dagar på att jag saknar någon och borde skriva eller på annat sätt prata med han/henne, men det händer ändå inte. Kan också vara något så konstigt som att t.ex. ringa och fråga en fråga till en person jag egentligen känner men vägrar ringa för att jag inte vågar. Detta är så sinnessjukt när jag verkligen inte är blyg som person alls och har egentligen jätte lätt att lära känna nya personer. Alla handlar bara om den personen vill lära känna mig och ha mig i han/hennes liv. 
 
Haha älskar denna bild, normala Olivia och osynliga Aya som blev lite närgången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback